Skip to main content

5 pași pentru migrare eficientă a datelor

By 30/06/2022Uncategorized
5 steps of effective data migration

Care sunt pașii migrării datelor rețelei de telecomunicații într-un sistem de inventariere și cum puteți pregăti datele? Cum să planificați acest proces și la ce ar trebui să aveți grijă? Experții noștri vă împărtășesc câteva bune practici despre migrarea a datelor. Ele vă vor ajuta să evitați erorile și să finalizați fără probleme migrarea, astfel încât să puteți utiliza toate informațiile din rețea cât mai repede posibil. Aflați cum să migrați eficient datele de rețea din diferite surse într-un sistem de inventariere.

Odată cu extinderea și dezvoltarea rețelei, există o cantitate tot mai mare de date despre aceasta. La un moment dat în procesul de dezvoltare al rețelei, informațiile ajung să aibă un volum și complexitate atât de mari încât stocarea lor în surse diferite, împrăștiate, nu mai este fezabilă și poate îngreuna foarte mult activitatea de zi cu zi.

Ce tip de activități pot restricționa accesul la datele de rețea actualizate?

  • Planificarea conectării de noi clienți la rețea
  • Gestionarea deranjamentelor
  • Vânzarea serviciilor
  • Actualizarea rapoartelor către autoritatea de reglementare (ANCOM)
5 steps of effective data migration

Răspunsul la această problemă este implementarea unui sistem de inventariere a rețelei de telecomunicații. Cumpărarea unui astfel de sistem este doar începutul, deoarece trebuie să fie și alimentat cu date.

Această sarcină reprezintă adesea o provocare pentru operatorii de rețea. Introducerea datelor colectate într-un sistem de inventar al rețelei nu este complicată, dar este plictisitoare. Principala provocare este găsirea unei modalități de a transfera fără probleme date și de a vă asigura că niciun fișier nu lipsește. De asemenea, este important să păstrați baza de date actualizată.

Cheia este crearea unui plan eficient, dar și sistematic și precis. Știind acest lucru, care ar trebui să fie pașii în procesul de migrare a datelor?

1. Organizarea și
pregătirea datelor

2. Mentenanța
datelor

3. Încărcarea
datelor

4. Verificarea
datelor

5. Suplimentarea
datelor

Pasul 1 – Organizarea și pregătirea datelor

Înainte de a muta datele într-un sistem, acestea trebuie organizate și trebuie să le faceți inventarul. Pentru a fi mai ușor, puteți împărți acest pas în 3 bucăți mai mici:

Colectați toate datele

Adunați toate informațiile în fiecare format pe care îl utilizați (fișiere digitale, documente pe hârtie). În acest moment, nu puteți ști dacă datele sunt complete, precise și suficient de lizibile pentru a identifica elementele de rețea și conexiunile. Aceasta este doar o pregătire pentru crearea inventarului

Faceți un inventar al datelor – aflați ce fel de date aveți

Creați un tabel pentru a înregistra fiecare fișier și document. Definiți caracteristicile fiecărui set de date:

  • interval de date,
  • stratul de rețea,
  • zona legată de date,
  • formatul datelor,
  • tip de document, de ex. documente pe hârtie, fișiere digitale,
  • ordinea de încărcare a datelor,
  • timpul de migrare (în această etapă nu aveți aceste informații, deci completați această coloană mai târziu. Această înregistrare vă va fi utilă la estimarea costurilor).
  • data planificată pentru încărcarea datelor (mai multe despre aceasta în pasul 3),
  • dosare sau documente conexe,
  • completitudinea datelor,
  • acuratețea datelor.

Gama de informații care trebuie înregistrate depinde de experiența dumneavoastră în acest tip de activitate.

Verificați ce formate de date au fost folosite în trecut și dacă sunt potrivite pentru încărcare automată. Este posibil ca datele să fie introduse manual. De obicei, poate fi clasificat în trei grupuri:

Documentație electronică potrivită pentru migrarea automată:

  • proiecte as-built (dxf, dwg, shp)
  • rezumate de date tabelare (xls, csv, text)
  • hărți ale structurilor rețelei interne (kml, kmz)

Documentație electronică care nu poate fi transformată automat în obiecte:

  • hărți scanate
  • scheme și diagrame (vision, corel, fișiere grafice)
  • scheme rectificate (visio, corel, fișiere grafice)
  • scheme de conexiuni (visio, corel, fișiere grafice)

Documente pe hârtie:

  • proiecte as-built
  • scheme de rețea
  • scheme de conexiuni
  • inventare fizice

Pe lângă tipurile de documente menționate mai sus, luați în considerare documentația suplimentară legată de anumite elemente de rețea, de ex. fotografii, contracte de închiriere, rapoarte de acceptanță etc.

Verificați dacă datele sunt complete

Verificați toate datele pentru fiecare strat de rețea. Acum este, de asemenea, recomandat să-i estimăm completitatea și consistența. Răspunde la următoarele întrebări:

  • Aveți date complete? Cu ce au legătură?
  • Sunt toate informațiile la zi?
  • Trebuie să adăugați datele lipsă înainte de a le încărca sau o puteți face mai târziu?

Completați răspunsurile din tabel pentru fiecare item. Încercați să faceți verificarea cât mai precisă posibil.

Pasul 2 – Creați o procedură de întreținere/actualizare a datelor

Rețeaua dvs. funcționează non-stop și se schimbă tot timpul: conectați noi utilizatori, remediați întreruperile și extindeți sau reconfigurați fluxurile. În momentul în care introduceți pentru prima dată date în sistemul de inventariere, trebuie să le mențineți și să le păstrați la zi. În caz contrar, datele dumneavoastră vor deveni rapid învechite și inutile.

Cea mai bună practică este să pregătiți o procedură de actualizare și să o implementați înainte de migrare.

Pasul 3 – Creați un plan pentru încărcarea datelor în sistemul de inventar

Procedura ar trebui să definească:

  • Situații în care trebuie să introduceți modificări în sistemul de inventar,
  • Modul în care trebuie raportate modificările
  • Persoane responsabile cu introducerea modificărilor în sistemul de inventariere.

Procedura trebuie efectuată în fiecare etapă: înainte, în timpul și după migrarea datelor, precum și în timpul operațiunilor obișnuite de rețea. Acesta este motivul pentru care ar trebui să fie simplu și intuitiv pentru fiecare persoană responsabilă cu raportarea schimbărilor în rețea. Merită să desemnați un angajat (sau mai mulți angajați) responsabil cu controlul și verificarea datelor din sistemul de inventar.

Priviți datele pe care le-ați pregătit la pasul 2 și definiți un plan pentru încărcarea acestora. Ordinea de introducere a seturilor de date în sistem depinde de mulți factori, de obicei:

  • Tipurile dvs. de date – mai întâi puteți încărca date în format electronic (de exemplu, proiecte de rețea externe în formate DWG sau DXF), deoarece este mai ușor. După aceea, încărcați restul datelor.
  • Relevanța datelor – încărcați mai întâi cele mai necesare informații, de exemplu, dacă intenționați să conectați noi utilizatori, datele despre fragmentul de rețea aferent sunt cele mai importante în acest moment.
  • Ordinea introducerii datelor definită în sistemul de inventariere.

Planul de încărcare a datelor trebuie notat în tabelul de inventar al datelor. Acum trebuie să definiți ordinea de introducere a datelor în sistem.

Există multe scenarii posibile în funcție de calitatea datelor, obiectivele de afaceri, investițiile curente etc. Cel mai popular model este încărcarea datelor conform diagramei de mai jos.

Rețea exterioară

  • Import date din DWG
  • Import din tabele
Rețea exterioară

  • Modelarea manuală a datelor lipsă
Rețea internă

  • cabluri, joncțiuni, rackuri
Conexiuni

  • importul conectivității din tabele
  • sau crossover manual

Dacă rețeaua dvs. este suficient de mare pentru a necesita împărțirea în fragmente, migrarea datelor poate fi, de asemenea, împărțită în zone geografice. Multe depind de tipul dvs. de date. Este posibil să importați întreaga rețea externă din mai multe fișiere DWG și apoi să introduceți elemente interne. O altă opțiune este importarea tuturor datelor pentru un anumit fragment de rețea și apoi trecerea la următorul.

Pasul 4 – verificați din nou completitatea și acuratețea datelor

După introducerea datelor de rețea în sistem, mai trebuie să verificați acuratețea acestora și să le comparați cu datele sursă sau cu starea rețelei. Pot apărea erori și, dacă nu le observați în această etapă, ele vor avea un impact negativ asupra calității sistemului de inventar și a operațiunilor de rețea.

Erorile pot apărea din mai multe motive:

  • Datele au fost incorecte sau incomplete,
  • Rețeaua a fost modelată în mare parte manual, iar introducerea manuală a datelor este mai predispusă la erori,
  • În timpul migrării, au apărut modificări de rețea și nu au fost incluse în proces.

Planificați să efectuați verificarea datelor după fiecare proces mai mare de încărcare a datelor. Selectați mostre aleatorii de date pentru a obține o imagine de ansamblu completă a întregii rețele. Cu timpul, datele pot deveni depășite. Fiecare eșantion de set de date trebuie verificat în ceea ce privește acuratețea și caracterul complet al datelor.

Ar trebui să utilizați mai multe mostre statistice pentru verificarea acurateței. Numărul și dimensiunea acestora depind de dimensiunea setului de date analizat. Puteți găsi metode de estimare a acurateței statistice în literatura de specialitate sau pe Internet (căutați „controlul calității statistice”).

Pasul 5 – Adăugați datele lipsă

După crearea unui inventar de date, aveți o vedere completă a tuturor datelor dvs. Unele dintre ele pot fi încă incomplete sau depășite, așa că acesta este cel mai bun moment pentru a adăuga informațiile lipsă. În acest fel, sistemul dumneavoastră va funcționa folosind un set complet actualizat.

Actualizarea informațiilor necesită adesea o vizită pe teren și evaluarea stării rețelei. Această lucrare poate fi efectuată în timpul operațiunilor obișnuite de întreținere. Există instrumente care vă pot ajuta să accelerați colectarea datelor, să minimizați erorile și să creșteți calitatea datelor.

Colectarea și actualizarea datelor pot fi, de asemenea, tratate ca proiecte separate. Dezavantajul acestei abordări este că poate lua mult timp în cazul seturilor mari de date. Mai mult, datele colectate la începutul acestui proces pot deveni învechite înainte de a ajunge la final. De asemenea, necesită muncă suplimentară din partea tehnicienilor.

Indiferent de abordarea aleasă, este esențial să includeți acest pas în procesul de migrare. Astfel, vă veți asigura că datele din sistemul de inventar sunt actualizate.

Ce urmează?

Acesta este ultimul pas – amintiți-vă despre planificarea atentă și implementarea meticuloasă.

Un proces de migrare bine efectuat vă va ajuta să utilizați întregul potențial al sistemului de inventariere, iar operațiunile de rețea vor fi mult mai eficiente.

Doriți să obțineți mai multe informații? Contactaţi-ne